SMXcast: Taktiky ke zlepšení výkonu vašich reklam u Youtube videí.

Pro vyhledávací marketéry, Youtube nabídky zpřístupňují zhruba 1,9 miliardy přihlášených uživatelů po celém světě každý měsíc, což Youtube činí druhý z nejpoužívanějších internetových vyhledávačů vůbec. A Google také hlásí, že inzerenti, kteří nakupují video reklamy na Youtube, vidí, společně s reklamami vyhledávání, také v průměru o osm procent vyšší četnost převodů ve vyhledávání, o tři procenta vyšší poměry převodů vyhledávání a o čtyři procenta menší CPA (v porovnání s inzerenty, kteří pouze jedou reklamy ve vyhledávání).
 
Avšak automatizovaný přihazovací algoritmus Youtube není ten úplně správný pro všechny. Na SMX Advanced konferenci, Ashley Mo, regionální vedoucí pro 3Q Digital, diskutovala o několika velice inteligentních taktikách, které mohou zlepšit vaše výkony video kampaní. Poslechněte si proto všechny její postřehy z výstupu níže a ještě níž najdete celý přepis.
 
Mo také poskytla čtenářům některé další tipy a triky o automatizovaném přihazování:

  • Pokud nemáte žádnou historii převodů pro Youtube kampaně na vašem účtu, začněte s Maximálním přihazováním konverzí a změňte to na cílené CPA poté, co účet vygeneroval alespoň třicet převodů.
  • Počkejte tak sedm či deset dní ještě předtím, než učiníte změnu v přihazování. Je normální pro výkon, aby byl trošku tekutější, avšak po třicetidenním časovém úseku, který bude následovat po vaší úvodní zaučovací době, by měl být výkon daleko stabilnější. Používejte četnost jako indikátor toho, jestli je třeba změnit přihazování.
  • Struktura kampaně – oddělte odlišné cílené typy na úrovni kampaně. Ať už vás to bude pokoušet sebevíce, neměňte přihazování na úrovni jednotlivých skupin, když činíte optimalizace, vždycky měňte na úrovni celé kampaně.
  • Nepřekrývejte cílení. Tohle zredukuje dosah pro uživatele, kteří již vyjádřili úmysl skrze jejich vyhledávací chování.
  • Zvažte testování mikro-převodů jako pageviews nebo mezistupňové konverze, pokud je četnost limitována.
  • Používejte odlišné výzvy pro potencionální zákazníky (s tím samým videem), abyste viděli, jestli to zlepší vaše CTR.

 

Přepis výstupu

 
GN:
 
Tohle je Search Engine Land vysílání a já jsem váš uvádějící, George Nguyen. TO, co vás čeká a nemine při našem vysílání je edicí z SMXcast – obsahu, který přichází přímo z naší SMX konference, od vystupujících, ale i účinkujících.
 
Právě nyní uslyšíte něco od AShley Mo, regionální vedoucí ve společnosti 3Q Digital. Na SMX Advanced konferenci v Seattle nabídla prezentaci plnou postřehů o tom, jak přechytračit automatizované přihazování Youtube, abyste tak mohli pohánět daleko více převodů. Tak si to užijte a šťastnou inzerci.
 
AM:
 
Zdravím všechny. Mé jméno je AShley. Mám spoustu zkušeností s prací s klientelou napříč všemi vertikály a specificky na Youtube. Snažili jsme se pracovat na tom, aby to šlo také pro přímou odpověď, nejenom povědomí a také se nám podařilo uspět s více než pěti miliony dolary v Youtube investicích a doufáme, že toho bude mnohem více. A minulý rok jsme si odnesli domů Premiere partner ocenění od Google ve video inovaci a, naštěstí pro vás všechny, se s vámi dneska podělím o všechna naše tajemství.
 
Takže, abych tak nějak začala, těmi největšími novinkami pro Youtube je doopravdy to, že Google nedávno spustil TrustView, který je nyní spuštěn i pro veřejnost v beta testování. Někteří z vás jej určitě již otestovali minulý rok, avšak kdokoliv to nyní může otestovat. Takže jenom rychlým zvednutím ruky, kdo z vás již nyní spouští Youtube TrueView pro akční kampaně? Okay, vypadá to, že tak pět procent, a je určitě super, že jste tady, protože nyní budu mluvit o tom, proč si myslím, že byste to testovat měli.
 
Takže, nejprve, co je vlastně TrueView? Takže, pokud například sledujete video na Youtube, pravděpodobně jste již tyto videa viděli. Tohle je příklad reklamy, která má znatelně viditelné pokrytí výzvy, což je navrženo tak, aby to vzalo někoho mimo Youtube. Takže, tohle je opravdu ten největší rozdíl, to že předtím byl Youtube zaměřen na to, aby měl firemní kampaně a chtěli, aby lidi zůstali zapojení a zůstali také na platformě. Ale nyní se snaží vydělávat peníze a uvědomili si, že pro to, aby inzerenti byli úspěšní, musí být schopni pohánět lidí na jejich přistávací stránky nebo jejich aplikace, protože poté mají šanci učinit nějaký úkon. Kdežto pokud sledují video, možná budou převádět později. Bude to určitě pohled skrze převod. Je velice těžké to nějak změřit. Takže tím, že vytvoříme TrueView pro úkony s překrytím výzvou a s nějakým bannerem na jedné straně, učiníme tím daleko jednodušší pro lidi na mobilních zařízeních, ale také na počítačích či tabletech, kliknout na danou reklamu a zapojit se a potencionálně také převádět.
 
Takže, proč, jako marketéři vyhledávání, bychom se měli zajímat o Youtube? Je to určitě odlišná platforma, i když je stále dostupná v tom samém Google Ads UI. Takže, jenom pár statistik, je tu spousta lidí, kteří na Youtube sledují videa. Tedy doopravdy, kdo tedy sleduje videa na Youtube? Pravděpodobně všichni, že jo? Takže skoro dvě miliardy lidí, jedna miliarda hodin, to je všechno velice těžké si jenom představit, aniž bychom se zamýšleli nad tím, že Youtube je vlastně takový internetový vyhledávač. Ale ve skutečnosti tomu tak je a vlastně je to ten druhý nejpoužívanější internetový vyhledávač na celém světě, hned po Google, takže je to určitě skvělé místo pro rozšíření kromě vyhledávání. A poté, na základě nějakého průzkumu, který učinil Google, viděli, že inzerenti, kteří jedou na Youtube a také ve vyhledávání, skončili až s osmi procenty vyšší četností převodů z Google Vyhledávaní a asi o tři procenta větším poměrem převodů. Takže vlastně je tu jistá příčinná souvislost mezi spuštěním obou kampaní. A můžu také podotknout, anekdotou, že jsme pracovali na video-streamingu a kdysi jsme spouštěli klíčová slova ve videích v jejich knihovně. Nikde je ale nevyhledával, tečka. Někdy tato klíčová slova nebyla ani nabídnuta. A poté jsme začali propagovat daleko více na Youtube, začali jsme vidět vyhledávání pro tyto klíčová slova a také převody pro ně. Takže určitě to žene nějaký dopad a s TrueView pro akci, je daleko jednodušší změřit, co se vlastně stane, když někdo uvidí vaši reklamu. Takže, tohle je to, proč byste se měli zajímat o Youtube.
 
A poté je tu další otázka, tedy, jak vlastně to funguje pro mě? Jak poháním převody? Tohle je opravdu ta obtížná část. Mám tady dnes pro vás tři typy, ale prosím, přijďte za mnou po mém vystoupení, pokud byste se chtěli dozvědět více. Mohla bych mluvit celé hodiny o Youtube. Takže můj první tip je tak trochu opačný proti tomu, co vám Google říká, myslím si, že byste měli limitovat váš dosah, když prvně spustíte kampaň. Hlavně dnes, když musíte používat cílené CPA, což je automatizované přihazování, s trueView kampaní pro úkony. Je to strojové učení, takže zabere nějaký ten čas, než se něco naučí. A pokud dovolíte cílit na kohokoliv napříč Youtube.com nebo na spřátelených partnerských video sítích, ať už na mobilní či počítačové verzi, mohli byste úplně jednoduše utratit stovky dolarů, a stejně byste nepoháněli příliš mnoho převodů a určitě byste využili značnou část vašeho rozpočtu, ještě předtím, než jste dostali nějaké smysluplné výsledky.
Takže bych chtěla říci, že byste vždy měli začít konzervativně. Zamyslete se nad tím, co funguje ve vyhledávání. Myslím si, že z valné většiny je cílení pouze na počítače daleko výhodnější než na mobilní zařízení, stejně tak možnost vyčlenit nějaké video partnery. Mohu říci z mé vlastní zkušenosti, že youtube.com provoz je prémiový. Vidíme lidi klikat v daleko větší míře a převádět tak v daleko větší míře. Takže se jenom ujistěte, že projdete důkladně všechny vaše nastavení kampaně, když upravujete kampaň, abyste se ujistili, že nejste – prostě odškrtněte spoustu věcí, které Google má zaškrtnuté jako výchozí nastavení, abyste se ujistili, že tak trochu limitujete rozsah celé kampaně. Nechci ale říci, že byste nikdy neměli spustit kampaň pro mobilní zařízení, to ne, protože to je přesně ta oblast, kde je skoro polovina veškerých zhlédnutí na telefonu. Ale jakmile uvidíte, že je výkon vaší kampaně aspoň trochu konzistentní a že cílené CPA se stabilizovalo, tak poté můžete využít možnosti rozšířit celý rozsah kampaně.
 
Takže mým dalším tipem je – tohle je určitě vzrušující pro kohokoliv, pro koho je tohle všechno na Youtube nové – můžete vlastně použít některé vaše postřehy z vyhledávacích kampaní na Youtube, s nějakým vlastním cílením na vyhledávací úmysl, který je dostupný jenom s TrueView pro úkon. Takže vlastně můžete cílit na lidi, kteří aktivně vyhledávají vaši firmu nebo vaše konkurenty nebo dokonce i na ne-firemní klíčový slova s video reklamami. Jenom musíte napumpovat všechna ta klíčová slova a to vytvoří obecenstvo, a poté musíte jenom zacílit na tuto skupinu. A některé nejlepší praktiky tady určitě budou ty samé, jako pro vyhledávání: určitě nechcete natáhnout vaše odlišné typy klíčových slov do jedné kampaně. Určitě je chcete oddělit tak, abyste mohli daleko jednodušeji měřit jejich výkon. Takže doporučuji nastavit odlišné skupiny, na základě odlišných kategorií, jako ve vašich vyhledávacích kampaních: takže firma, průzkum konkurence, apod. A tímto způsobem, poté, co je spustíte, můžete tak trochu vidět a porovnat, jak jednotlivá obecenstva jednají.
 
A můj poslední tip je o kreativitě. Takže kdokoliv, kdo někdy spouštěl nějaký typ video kampaně, ví, že tvořivost je tou nejdůležitější věcí a že to bude klíč k úspěchu. A vím, že to může být pořádná makačka, když nemáte dostatek šířky pásma nebo kreativních zdrojů. Nemohu vám ani říci, kolikrát klienti říkají: „Oh, ale my máme jenom tohle jedno video. Prostě to spusťte s ním.“ A poté je problém ten, že video moc dobře nefunguje, no a potom, no, co uděláte? Můžete mít to nejlepší cílení a špatné video a stejně nedosáhnete žádného úspěchu na Youtube. Takže byste měli mít alespoň několik různých věcí, které do vaší kampaně nastrkáte. A tímto způsobem tak můžete také porovnávat výkon. A poté, co se týče vaší kampaně, pokud se jí dobře nedaří, můžete tak vidět no, jestli náhodou se poměr zhlédnutí nějak lišil mezi jednotlivými videi? Lišil se nějak poměr prokliknutí? Určitě budete mít něco, s čím budete moci porovnávat. Další bod o kreativitě je ten, že nemusíte nutně potřebovat video z miliardové produkce. Viděla jsem klienty, kteří měli úspěch i s nízko-nákladovým videem, kde prostě vzali obrázky a vytvořili jakousi snímkovou prezentaci. Je tu spousta skvělých nástrojů, jako je Shakr, ten je jeden z nich, kde mají před-budované vzory a můžete tam jenom naházet existující obrázky a nejrůznější materiály a vytvoříte video. Takže určitě se podívejte na tyhle možnosti, pokud máte problémy s tvorbou vícero videí.
 
Je velice důležité, abyste ohromili vaše obecenstvo co možná nejdříve. I když to nebude tak úplně cíl vaší kampaně – váš cíl číslo jedna by měl být určitě poměr prokliknutí, možná i poměr převodů. Avšak pokud máte nízký poměr zhlédnutí u vašich videí, tak poté nejsou nijak zajímavé, nezapojují, neangažují se, tak se ujistěte, že máte jejich pozornost hned od začátku.
 
Jenom, abych tohle všechno shrnula v jedné krátké prezentaci: číslo jedna, omezte svůj provoz na počítačový provoz na Youtube.com, poté se ujistěte, že používáte již existující vědomosti, které máte z vyhledávání, a testujte to všechno na Youtube, ujistěte se také, že bude mít více než jedno video. Děkuji vám.